


To σχέδιο Erasmus+ KA1 του Γυμνασίου Αρχανών με τίτλο «Μέθοδοι διδασκαλίας και διαχείρισης τάξης για ίσες ευκαιρίες μάθησης» τείνει να ολοκληρώσει τον κύκλο της ζωής του, ο οποίος περιληπτικά έχει ως εξής:
Το Γυμνάσιο Αρχανών έκρινε ότι έχει ανάγκη ενός σχεδίου βελτίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων, επικαιροποιημένο προς την κατεύθυνση της παροχής «ίσων ευκαιριών μάθησης» προς όλους τους μαθητές, καθώς και ότι πρέπει να ενισχύσει την ευρωπαϊκή του διάσταση. Για να ικανοποιηθούν οι παραπάνω ανάγκες, κρίναμε αναγκαία την οργανωμένη και συστηματική επιμόρφωση ορισμένων καθηγητών μας πάνω στην έννοια της «συμπεριληπτικής εκπαίδευσης» και των βασικών αρχών της, σε νέες διδακτικές μεθόδους που ευνοούν τη μάθηση από όλους τους μαθητές, σε μεθόδους διαχείρισης τάξης και οικοδόμησης καλών σχέσεων, ώστε οι τάξεις να διακρίνονται από φιλικό και δημιουργικό κλίμα, στη χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία. Επίσης, αναγκαία θεωρήθηκε η βελτίωση των δεξιοτήτων διαχείρισης προσωπικού και των ικανοτήτων επικοινωνίας της διεύθυνσης του σχολείου, ώστε όλοι (διοίκηση, εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς) να συνεργάζονται με γνώμονα την επίτευξη αποτελεσματικότερης μάθησης για όλους τους μαθητές.
Βάσει των παραπάνω αναγκών, διεκδικήσαμε 9 και πετύχαμε 5 κινητικότητες εκπαιδευτικών στη δράση ΚΑ1: «Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης» του Erasmus+, η οποία προσφέρει σε εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να επιμορφωθούν σε μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα και να βιώσουν νέες μαθησιακές εμπειρίες. Το σχέδιο που προτείναμε, και εγκρίθηκε από το ΙΚΥ, άρχισε τον Σεπτέμβριο του 2019, είχε αρχικά διάρκεια 15 μηνών, αλλά μετά από παράταση διάρκειας 12 μηνών που πήρε, λόγω της πανδημίας, λήγει τελικά στο τέλος του 2021.
Πραγματοποιήθηκαν οι εξής κινητικότητες:
1) Της διευθύντριας του σχολείου, κας Αργυρώς Μπρουχούτα, για την παρακολούθηση του σεμιναρίου “Improving School Management: from Single Person to a Common Strategy”, του φορέα επιμόρφωσης Dorea, στο Πόρτο της Ποστογαλίας, στο διάστημα 04-08/11/2019.
2) Της εκπαιδευτικού κας Γεωργίας Λιλιμπάκη, για την παρακολούθηση του σεμιναρίου “4 tools for innovative education”, του φορέα επιμόρφωσης Esmovia, στη Βαλένσια της Ισπανίας, στο διάστημα 11-15/11/2019.
3) Της εκπαιδευτικού κας Μαριαλένας Αλεξάκη, για την παρακολούθηση του σεμιναρίου “ICT based classes”, του φορέα επιμόρφωσης Anatolia, στο Παρίσι της Γαλλίας, στο διάστημα 20-24/01/2020.
4) Της εκπαιδευτικού κας Ευαγγελίας Τερζάκη, για την παρακολούθηση του σεμιναρίου “Innovative Math and Science Applications”, του φορέα επιμόρφωσης Anatolia, στις Βρυξέλλες του Βελγίου, στο διάστημα 03-09/02/2020.
5) Της εκπαιδευτικού κας Ελευθερίας Παντελάκη, για την παρακολούθηση του σεμιναρίου “Facing Diversity: Inclusive education strategies for students with fewer opportunities”, του φορέα επιμόρφωσης New Horizons Malta, στη Ρώμη της Ιταλίας, στο διάστημα 16-20/08/2021.
Μετά την ολοκλήρωση των κινητικοτήτων, βρισκόμαστε στη φάση της διάχυσης των αποτελεσμάτων του σχεδίου. Γι’ αυτό το λόγο, μέχρι στιγμής, έχουν πραγματοποιηθεί τα εξής:
Βάσει των παραπάνω αναγκών, διεκδικήσαμε 9 και πετύχαμε 5 κινητικότητες εκπαιδευτικών στη δράση ΚΑ1: «Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης» του Erasmus+, η οποία προσφέρει σε εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να επιμορφωθούν σε μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα και να βιώσουν νέες μαθησιακές εμπειρίες. Το σχέδιο που προτείναμε, και εγκρίθηκε από το ΙΚΥ, άρχισε τον Σεπτέμβριο του 2019, είχε αρχικά διάρκεια 15 μηνών, αλλά μετά από παράταση διάρκειας 12 μηνών που πήρε, λόγω της πανδημίας, λήγει τελικά στο τέλος του 2021.
Πραγματοποιήθηκαν οι εξής κινητικότητες:
1) Της διευθύντριας του σχολείου, κας Αργυρώς Μπρουχούτα, για την παρακολούθηση του σεμιναρίου “Improving School Management: from Single Person to a Common Strategy”, του φορέα επιμόρφωσης Dorea, στο Πόρτο της Ποστογαλίας, στο διάστημα 04-08/11/2019.
2) Της εκπαιδευτικού κας Γεωργίας Λιλιμπάκη, για την παρακολούθηση του σεμιναρίου “4 tools for innovative education”, του φορέα επιμόρφωσης Esmovia, στη Βαλένσια της Ισπανίας, στο διάστημα 11-15/11/2019.
3) Της εκπαιδευτικού κας Μαριαλένας Αλεξάκη, για την παρακολούθηση του σεμιναρίου “ICT based classes”, του φορέα επιμόρφωσης Anatolia, στο Παρίσι της Γαλλίας, στο διάστημα 20-24/01/2020.
4) Της εκπαιδευτικού κας Ευαγγελίας Τερζάκη, για την παρακολούθηση του σεμιναρίου “Innovative Math and Science Applications”, του φορέα επιμόρφωσης Anatolia, στις Βρυξέλλες του Βελγίου, στο διάστημα 03-09/02/2020.
5) Της εκπαιδευτικού κας Ελευθερίας Παντελάκη, για την παρακολούθηση του σεμιναρίου “Facing Diversity: Inclusive education strategies for students with fewer opportunities”, του φορέα επιμόρφωσης New Horizons Malta, στη Ρώμη της Ιταλίας, στο διάστημα 16-20/08/2021.
Μετά την ολοκλήρωση των κινητικοτήτων, βρισκόμαστε στη φάση της διάχυσης των αποτελεσμάτων του σχεδίου. Γι’ αυτό το λόγο, μέχρι στιγμής, έχουν πραγματοποιηθεί τα εξής:
• Ενημέρωση και ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου για το περιεχόμενο των σεμιναρίων και πως μπορούν να το εντάξουν στη δική τους εκπαιδευτική πρακτική, στις 13/10/2021.
• Συμμετοχή στην ανοιχτή εκδήλωση «Erasmus στο Πάρκο», που διοργάνωσε η ΠΔΕ Κρήτης στο πλαίσιο των “Erasmus Days”, με ψηφιακό video για το συγκεκριμένο σχέδιο και φυλλάδιο, μαζί με τα υπόλοιπα σχέδια Erasmus του σχολείου μας, στις 15/10/2021.
Περισσότερες πληροφορίες για το συγκεκριμένο σχέδιο, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του σχεδίου: https://gymnasioarchanonequallearning.wordpress.com/ η οποία θα εμπλουτίζεται συνεχώς.
• Συμμετοχή στην ανοιχτή εκδήλωση «Erasmus στο Πάρκο», που διοργάνωσε η ΠΔΕ Κρήτης στο πλαίσιο των “Erasmus Days”, με ψηφιακό video για το συγκεκριμένο σχέδιο και φυλλάδιο, μαζί με τα υπόλοιπα σχέδια Erasmus του σχολείου μας, στις 15/10/2021.
Περισσότερες πληροφορίες για το συγκεκριμένο σχέδιο, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του σχεδίου: https://gymnasioarchanonequallearning.wordpress.com/ η οποία θα εμπλουτίζεται συνεχώς.