H 4η κινητικότητα του Γυμνασίου Αρχανών στο πλαίσιο του διαπιστευμένου σχεδίου Erasmus+ με κωδικό 2023-1-EL01-KA121-SCH-000121341 πραγματοποιήθηκε στη Βιέννη της Αυστρίας από τις 15 έως 19 Ιουλίου 2024. Οι εκπαιδευτικοί Λιλιμπάκη Γεωργία (ΠΕ03) και Παντελάκη Ελευθερία (ΠΕ02) παρακολούθησαν την επιμόρφωση με τίτλο Special educational needs and disability, an innovative approach. Η επιμόρφωση, την οποία διοργάνωσε ο φορέας υποδοχής Sherlock Edu UG, αφορούσε εκπαιδευτικούς που εργάζονται με μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής. Στόχος της επιμόρφωσης να γνωρίσουν οι εκπαιδευτικοί μεθόδους διδασκαλίας και αξιολόγησης καθώς και στρατηγικές και εργαλεία για την αντιμετώπιση των ιδιαίτερων μαθησιακών αναγκών των μαθητών τους.

Δευτέρα, 15/07/2024

Το σεμινάριο ξεκίνησε με γνωριμία μεταξύ της επιμορφώτριας Seyda Subasi, καθηγήτριας με ειδίκευση στην Συμπεριληπτική Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης και των συμμετεχουσών εκπαιδευτικών από το Γυμνάσιο Αρχανών. Στη συνέχεια ακολούθησε παρουσίαση του εκπαιδευτικού συστήματος της Αυστρίας και της παρεχόμενης εκπαίδευσης για μαθητές που έχουν διαγνωστεί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή με αναπηρία. Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της Βιέννης, από την υπεύθυνη του φορέα Sherlock Edu.

Τρίτη, 16/07/2024

Αποσαφηνίστηκε η έννοια της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και παρουσιάστηκαν οι βασικές αρχές της. Τονίστηκε το γεγονός ότι για να πετύχει τους στόχους της η συμπεριληπτική εκπαίδευση απαιτούνται (α) αλλαγή νοοτροπίας (β) πόροι.  Αλλαγή νοοτροπίας, ώστε το σχολείο να επικεντρώνεται σε αυτά τα οποία μπορεί να καταφέρει, και όχι αυτά τα οποία πρέπει να καταφέρει κάθε μαθητής, και να αντιλαμβάνεται τη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες ως πλούτο για το σχολείο και όχι ως βάρος ή φιλανθρωπία, ώστε κάθε μαθητής να παίρνει από το σχολείο αυτό που χρειάζεται. Πόροι, οι οποίοι πρέπει να κατανέμονται στη δημιουργία συμπεριληπτικών περιβαλλόντων μάθησης (διαμόρφωση χώρων χαλάρωσης, κατάλληλα διαμορφωμένων αιθουσών σε ότι αφορά στον φωτισμό, την ακουστική, την ασφάλεια, την πρόσβαση όλων των μαθητών), στην πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού (κατάλληλα εκπαιδευμένων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, ψυχολόγων, λογοθεραπευτών, εργοθεραπευτών, φυσιοθεραπευτών) αλλά και στην κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης.

Τετάρτη, 17/07/24

Αναλυτική  παρουσίαση του περιεχομένου του όρου  learning disabilities και εστίαση σε μερικές από τις πιο γνωστές μαθησιακές δυσκολίες. Παρουσίαση, επίσης της διαδικασίας με την οποία ένας μαθητής στο αυστριακό εκπαιδευτικό σύστημα διαγιγνώσκεται ως μαθητής με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πέμπτη, 18/07/2024

Εκτεταμένη αναφορά στη διαταραχή του αυτισμού , τι συμπτώματα εμφανίζει και τι συνέπειες προκύπτουν στη ζωή του αυτιστικού ατόμου αλλά και στην επικοινωνία και στην επαφή με το περιβάλλον του. Διεξοδική συζήτηση για το πώς μπορούν να βοηθήσουν οι εκπαιδευτικοί ένα μαθητή στο φάσμα του αυτισμού.

Παρασκευή, 19/07/2024

Αναλυτική εξέταση  δύο  περιπτώσεων  Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης  (Individualized Education Program) για μαθητές  μέσης εκπαίδευσης. Ακολούθησε σχολιασμός και συζήτηση. Το σεμινάριο έλαβε τέλος με την  απονομή των Βεβαιώσεων Παρακολούθησης από την υπεύθυνη του φορέα υποδοχής Sherlock Edu.

Ακόμα, μέσω της ξενάγησης η οποία πραγματοποιήθηκε την 1η ημέρα από την υπεύθυνη του φορέα αλλά και των κατευθύνσεων οι οποίες μας δόθηκαν, πραγματοποιήσαμε επισκέψεις στα πολύ σημαντικά ιστορικά σημεία και μουσεία της Βιέννης, έγινε γνωριμία με τον τρόπο ζωής των Βιεννέζων και είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε μια πόλη άρτια οργανωμένη, καθαρή και ανθρώπινη.

Ευχαριστούμε Erasmus!

Τι έγραψε ο τοπικός τύπος για το σεμινάριο

Αφήστε μια απάντηση