Το Γυμνάσιο Αρχανών, ως Διαπιστευμένο Σχολείο Erasmus+, πραγματοποίησε την πρώτη κινητικότητα Job Shadowing με θέμα “Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Εργαλεία” (Digital Education Tools for Teachers). Κατά το διάστημα από Δευτέρα 3 Οκτωβρίου ως και Παρασκευή 7 Οκτωβρίου, δυο εκπαιδευτικοί του College Roqua της Aubenas στην Γαλλία, οι κυρίες  Lydia Soleilhac και Virginie Borte, καθηγήτριες Αγγλικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, παρευρέθηκαν στο σχολείο μας μετά από αίτησή τους. Το πρόγραμμα που παρακολούθησαν είχε ως συντονίστριες τις εκπαιδευτικούς κα Σκυβαλάκη Χρυσοβαλάντη, ΠΕ06 Αγγλικών, και την κα Σταυρακάκη Ειρήνη, ΠΕ02 Φιλόλογο. 

Η καινοτομία της κινητικότητας έγκειται στο ότι οι φιλοξενούμενες εκπαιδευτικοί όχι μόνο παρακολούθησαν τη διδασκαλία στις τάξεις μας παρατηρώντας τις καλές πρακτικές που εφαρμόζουν οι Έλληνες συνάδελφοι, αλλά και εκπαιδεύτηκαν σε συγκεκριμένα Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Εργαλεία. Τα εργαστήρια υλοποίησαν οι συντονίστριες οι οποίες είχαν επιμορφωθεί σχετικά στα πλαίσια της κινητικότητας Erasmus+ KA1 τον περασμένο Ιούνιο στη Βαρκελώνη της Ισπανίας. Αναλυτικότερα το πρόγραμμα του Job Shadowing είχε ως εξής:

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου

Τις Γαλλίδες εκπαιδευτικούς υποδέχτηκε η Διευθύντρια, κα Μπρουχούτα Αργυρώ, και ακολούθησε η παρουσίαση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος από την κα Λιλιμπάκη Γεωργία, ΠΕ03. Το λόγο πήρε η κα Παντελάκη Ελευθερία, ΠΕ02, που παρουσίασε το Γυμνάσιο αλλά και την ευρύτερη περιοχή των Αρχανών. Οι κυρίες Soleilhac και Borte παρουσίασαν αντίστοιχα το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα, το σχολείο τους το College Roqua και την περιοχή της Aubenas. Δημιουργήθηκε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση σχετικά με τις ομοιότητες και τις διαφορές των δύο συστημάτων, τις δυσκολίες και τους κοινούς προβληματισμούς των εκπαιδευτικών. Η μέρα τελείωσε με περιήγηση στο χωριό των Αρχανών και γεύμα.

Τρίτη 4 Οκτωβρίου

Οι συνάδελφοι  παρακολούθησαν ένα 2ωρο μάθημα Αγγλικής γλώσσας της κ. Χρυσοβαλάντης Σκυβαλάκη στο τμήμα Γ3. Το θέμα του μαθήματος ήταν οι τεχνικές συγγραφής μιας σύντομης ιστορίας στην Αγγλική γλώσσα.  Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ3 εξερεύνησαν τη μέθοδο ‘Plot Mountain’ για τη σωστή δομή μιας ιστορίας, μελέτησαν τους γραμματικούς κανόνες και τη διαχείριση της γλώσσας που θα εφαρμόσουν κατά τη συγγραφή μιας ιστορίας δουλεύοντας ομαδικά και ατομικά με φύλλα εργασίας.  Το ψηφιακό εργαλείο που παρουσιάστηκε στην τάξη ήταν η πλατφόρμα διαδραστικών παρουσιάσεων Genially. Στο εργαστήριο που ακολούθησε το συγκεκριμένο εργαλείο παρουσιάστηκε διεξοδικά και δόθηκαν αρκετές ιδέες για εκπαιδευτική χρήση.

 

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου

Το Εργαστήριο Πληροφορικής άνοιξε για τις φιλοξενούμενες συναδέλφους, που παρακολούθησαν το μάθημα “Ένα ρομποτικό αυτοκίνητο με δυνατή όσφρηση” από τον κο Τυλλιανάκη Εμμανουήλ . Στόχος του είναι η δημιουργία ενός ρομποτικού αυτοκινήτου που θα αναγνωρίζει και θα δίνει πληροφορίες για όλα τα αρωματικά φυτά που θα βρίσκει στη διαδρομή του. Το project (συνολικής διάρκειας 5 ωρών) βρισκόταν στη δεύτερη διδακτική ώρα και έγινε με ομάδα μαθητών του Γ2. Τα παιδιά κατασκεύασαν την πίστα που θα κινηθεί το ρομποτικό αυτοκίνητο, αναζήτησαν πληροφορίες για τα αρωματικά φυτά που θα συναντά στη διαδρομή του και άρχισαν να κατασκευάζουν το ίδιο το ρομποτικό αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας το κιτ lego spike education.

Στη συνέχεια η κα Αλεξάκη Ελένη Μαρία δέχτηκε τις συναδέλφους στο μάθημα Γεωγραφίας που έκανε με το τμήμα Β3. Οι μαθητές έμαθαν πώς να χρησιμοποιούν  το διαδραστικό ψηφιακό εργαλείο ThingLink ώστε να ετοιμάσουν ομαδοσυνεργατικά την εργασία που αφορά χώρες της Ευρώπης και που θα τους ανατεθεί για το μάθημα στο τρέχον τετράμηνο. Οι αναλυτικές οδηγίες βοήθησαν τους μαθητές και τις συναδέλφους να κατανοήσουν τον τρόπο δημιουργίας διαδραστικού πολυμεσικού υλικού αλλα και την αξία του στη μαθησιακή διαδικασία.

Στο workshop που ακολούθησε δουλεύτηκε το εργαλείο Padlet με πολλά παραδείγματα εφαρμογής στην εκπαιδευτική πράξη, καθώς και το εργαλείο ThingLink που είχαν παρακολουθήσει προηγουμένως.

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου

Οι συνάδελφοι από τη Γαλλία παρακολούθησαν την κα Λαζάρου Ιωάννα στο μάθημα της Οδύσσειας. Η κα Λαζάρου χωρίζοντας τους μαθητές του Α4 σε ομάδες ασχολήθηκε με την εμβάθυνση της ενότητας 3 του σχολικού βιβλίου (α, στ. 109-173) χρησιμοποιώντας τρία  διαφορετικά ψηφιακά εργαλεία. Στην 1η δραστηριότητα χρησιμοποιήθηκε  το Canvas Breaking News  και ζητήθηκε η δημιουργία ενός τίτλου  έκτακτου δελτίου ειδήσεων για τα όσα συνέβησαν στο νησί της Ιθάκης . Στην 2η δραστηριότητα οι μαθητές ασκήθηκαν στη δημιουργία του δικού τους πολυμεσικού λεξικού  με την εφαρμογή Kalimaty, προκειμένου να να εξοικειωθούν με βασικές έννοιες της επικής ποίησης. Με την 3η δραστηριότητα, οι μαθητές κλήθηκαν μέσω του Fakebook , να μπουν στη θέση του πρωταγωνιστή και να εκφράσουν τα συναισθήματά του, προβλέποντάς την στάση του. Οι εργασίες για το σπίτι θα βασιστούν στο εργαλείο Padlet και σε μηχανές αναζήτησης.

Σε επόμενη διδακτική ώρα οι φιλοξενούμενες εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν την ολοκληρωση του τρίωρου σεναρίου που υλοποίησε η κα Παντελάκη Ελευθερία στο τμήμα Β1 στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας με τίτλο “Ένα παλιό μήνυμα για το σύγχρονο κόσμο”. Στην καταληκτική αυτή ώρα οι μαθητές σε ομάδες δούλεψαν με φύλλα εργασίας όπου ανέπτυξαν δραστηριότητες δημιουργικής γραφής με ερεθίσματα που τους δόθηκαν από βίντεο (1. Το κορίτσι που άφησε τον κόσμο άφωνο για πέντε λεπτά, 2. Ο εφιάλτης της Περσεφόνης). Τελική κοινή εργασία για όλες τις ομάδες ήταν, αφού μεταβούν στην σχετική ηλεκτρονική διεύθυνση για δημιουργία συννεφόλεξων, να καταγράψουν  λέξεις κλειδιά της επιλογής τους για να επικοινωνήσουν το δικό τους μήνυμα για τη φύση  προς  το σύγχρονο κόσμο. 

Στο εργαστήριο δουλεύτηκε το Bookcreator, το οποίο θα έβλεπαν να λειτουργεί  στην πράξη και στην τάξη την επόμενη μέρα. Επίσης παρουσιάστηκε αδρομερώς το Nearpod, εργαλείο που ενδείκνυται κυρίως για γλωσσικά μαθήματα.

 

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου

Οι Γαλλίδες συνάδελφοι παρακολούθησαν την τρίτη διδακτική ώρα της θεματικής ενότητας “Συγγραφή μιας ιστορίας” στο τμήμα Γ3 με την κα Σκυβαλάκη Χρυσοβαλάντη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες προσκλήθηκαν να δημιουργήσουν μια συνεργατική συλλογή τρομακτικών ιστοριών με αφορμή τη γιορτή του Halloween  στο περιβάλλον του ψηφιακού εργαλείου Book Creator. Μαθητές και εκπαιδευτικοί περιηγήθηκαν στο περιβάλλον του παραπάνω ψηφιακού εργαλείου και διερεύνησαν τις λειτουργίες και τις δυνατότητες του ώστε σε δεύτερο χρόνο να συγγράψουν τις ιστορίες τους. Έτσι καταδείχθηκε πώς ένα ψηφιακό εργαλείο μπορεί να συμβάλλει στην ενεργοποίηση της φαντασίας και της δημιουργικότητας των μαθητών με τρόπους περισσότερο οικείους σε αυτούς.

Η παρακολούθηση μαθημάτων στις τάξεις του Γυμνασίου έκλεισε με το μάθημα Ιστορίας στο τμήμα Α3, που πραγματοποίησε εκτάκτως για τις ανάγκες της κινητικότητας η κα Σταυρακάκη Ειρήνη. Με το ψηφιακό εργαλείο ThingLink οι μαθητές έκαναν επανάληψη στο Μινωικό Πολιτισμό. Οι υπερσύνδεσμοι που άνοιγαν στις τοποθεσίες των Μινωικών Παλατιών υπενθύμισαν στα παιδιά όσα διδάχθηκαν, στόχευσαν στην παιγνιώδη μάθηση π.χ μέσω κουίζ και βίντεο και ταυτόχρονα συνέβαλαν στην επέκταση των γνώσεων τους σε συγκεκριμένα θέματα, όπως η θρησκεία ή αριστουργηματική μινωική τεχνη. Επιπλέον το συγκεκριμένο θέμα ολοκλήρωσε την κινητικότητα αφήνοντας ως τελευταία εικόνα στις φιλοξενούμενες τον πολιτισμό του τόπου.

Ακολούθησε η απονομή Πιστοποιητικών Παρουσίας και Συμμετοχής μέσα σε κλίμα συγκίνησης. 

Η αξιολόγηση της οργάνωσης, της θεματολογίας και της υλοποίησης απέσπασε μόνο θετικά σχόλια. Οι δεσμοί του Γυμνασίου Αρχανών και του College Roqua ενδυναμώθηκαν και η συνεργασία μας ευελπιστούμε ότι θα συνεχιστεί και στο μέλλον. Έγινε σαφές ότι η ανταλλαγή και η συνεργασία συμβάλλουν σημαντικά στην ανανέωση και διεύρυνση των γνώσεων και των δεξιοτήτων μας. Είδαμε στην πράξη πως αυτός είναι στόχος που ωφελεί άμεσα τους αποδέκτες της δουλειάς μας, τους μαθητές. Ταυτόχρονα ενισχύθηκε η ευρωπαϊκή μας ταυτότητα και η παρουσία και συμμετοχή μας στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό γίγνεσθαι.

Οι συντονίστριες του προγράμματος ευχαριστούν ιδιαιτέρως τους συναδέλφους που αγκάλιασαν την δράση και συνέβαλαν όλοι στο ευχάριστο, φιλόξενο και δημιουργικό κλίμα που βιώσαμε. Επίσης πολύ σημαντική ήταν η υποστήριξη από τη Διευθύντρια, κα Μπρουχούτα Αργυρώ, καθώς και η συμβολή της κα Λιλιμπάκη Γεωργίας, στην παρουσίαση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και στο συνολικό εγχείρημα. Αν κάτι γνωρίζουμε καλά είναι ότι οι στόχοι υλοποιούνται από ομάδες. Η δική μας ομάδα διακρίνεται από την προθυμία, την όρεξη και κυρίως την αλληλεγγύη.

Τι έγγραψε ο τοπικός τύπος για τη δραστηριότητα

Αφήστε μια απάντηση