Στο Humenne της Σλοβακίας βρέθηκαν από 7 έως 14 Απριλίου 2024, οι μαθητές του σχολείου μας Υρώ Καβροχαράκη, Ειρήνη Μαυράκη, Νίκος Μαρκοδημητράκης, Δημήτρης Παχάκης, Νίκος Λυδάκης, Γιώργος Βογιατζής, Νίκος Κουφοζήσης και Σταύρος Χρηστάκης συνοδευόμενοι από τους καθηγητές Μανώλη Τυλλιανάκη και Μαριαλένα Αλεξάκη, στα πλαίσια της Διαπίστευσης Erasmus + που υλοποιεί το σχολείο μας.

Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές μας υλοποίησαν από κοινού με τους συμμαθητές τους από τη Σλοβακία ένα φιλόδοξο STEM project που είχε να κάνει με τη μελέτη της αρχιτεκτονικής των αρχαίων ελληνικών ναών και τη δημιουργία 3D μοντέλων τέτοιων ναών με τη χρήση της τρισδιάστατης σχεδίασης και εκτύπωσης.

Κυριακή 7/4

Η αποστολή απογειώθηκε το μεσημέρι της Κυριακής από το αεροδρόμιο Ηρακλείου και προσγειώθηκε μέσω Ζυρίχης στο αεροδρόμιο της Βουδαπέστης, όπου από εκεί οδικώς έφτασε αργά το βράδυ στο Humenne.

Δευτέρα 8/4

Η πρώτη μέρα στο σχολείο φιλοξενίας μας, ξεκίνησε με μια όμορφη γιορτή προς τιμή της ελληνικής αποστολής, ενώ ακολούθησε παραδοσιακό κέρασμα και ξενάγηση των μαθητών μας στις εγκαταστάσεις του σχολείου.

Στη συνέχεια οι μαθητές των δύο σχολείων μέσω στοχευμένων ice breaking activities που είχε σχεδιάσει η κα. Αλεξάκη, γνωρίστηκαν μεταξύ τους και συγκρότησαν τις ομάδες εργασίας τους .

Ακολούθησε η έναρξη του κυρίου μέρους το project  όπου οι μαθητές μας με την καθοδήγηση του καθηγητή πληροφορικής κου. Τυλλιανάκη μετατράπηκαν σε μέντορες των ομάδων τους και έδειξαν στους συμμαθητές τους από τη Σλοβακία όλες τις λειτουργίες της on-line  πλατφόρμας 3D σχεδίασης Tnkercad.

Η μέρα έκλεισε με ένα χαλαρό περίπατο στις ομορφιές του ήσυχου, καταπράσινου και όμορφου Humenne.

Τρίτη 9/4

Η δεύτερη μέρα στο σχολείο ξεκίνησε με την προβολή επιλεγμένων βίντεο σχετικά με την αρχιτεκτονική των αρχαίων ελληνικών ναών, και τη δημιουργία ενός ομοιώματος αρχαίου ναού με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.

Στη συνέχεια οι μαθητές των δύο σχολείων χωρισμένοι σε ομάδες, προχώρησαν στη δημιουργία ομοιωμάτων αρχαίων ελληνικών ναών συγκεκριμένων διαστάσεων στην πλατφόρμα Tinkercad ενώ στο τέλος, μέσω ενός ερωτηματολογίου, αξιολόγησαν τη δουλειά τους.

Αμέσως μετά το πέρας το μαθημάτων, οι αποστολές των δύο σχολείων επισκέφτηκαν το Δημαρχείο του Humenne, όπου έγιναν δεκτές από τον Περιφερειακό Δ/ντη Εκπαίδευσης, ο οποίος συνεχάρη την ελληνική αποστολή για την επιλογή του συγκεκριμένου project και εξήρε την άριστη και μακροχρόνια συνεργασία των δύο σχολείων στα πλαίσια των προγραμμάτων Erasmus+.

Η μέρα έκλεισε με την επίσκεψη των μαθητών μας στο εμβληματικό Μουσείο του Humenne, Manor House.

Τετάρτη 10/4

Την Τετάρτη 10 Απριλίου οι αποστολές των δύο σχολείων έκαναν ένα διάλειμμα από τις εργασίες του project τους και επισκέφτηκαν το Κόζιτσε, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σλοβακίας μετά την πρωτεύουσα Μπρατισλάβα. Εκεί χαλάρωσαν στους όμορφους δρόμους και στα αξιοθέατα της πόλης, αλλά είχαν και μια πολύ εποικοδομητική επίσκεψη σε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έκθεση παλιών τεχνολογικών μηχανών.

Πέμπτη 10/ 4

Την Πέμπτη 10 Απρίλη οι μαθητές επέστρεψαν στο project τους στρέφοντας την προσοχή τους στη δημιουργία 3D αντικειμένων στο Tinkercad αλλά με τη χρήση πια codeblocks. Αφού περιηγήθηκαν στο περιβάλλον εργασίας της πλατφόρμας και διδάχθηκαν από τον καθηγητή πληροφορικής κο. Τυλλιανάκη τη δομή επανάληψη, δημιούργησαν τα ίδια ομοιώματα αρχαίων ναών που είχαν φτιάξει και τη δεύτερη μέρα του project, αλλά τώρα πια με τη χρήση κώδικα.   Στο τέλος συνέκριναν τις δύο μεθόδους (κλασική 3D σχεδίαση-σχεδίαση μέσω codeblocks), βρήκαν ομοιότητες και διαφορές καθώς και πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της μία και της άλλης μεθόδου.

Παρασκευή 10/4

Η τελευταία μέρα τους project ήταν αφιερωμένη στη 3D εκτύπωση. Οι μαθητές αφού είδαν σε βίντεο διαφόρων ειδών 3D εκτυπωτές (κλασικούς, εκτυπωτές διαφόρων υλικών, εκτυπωτές φαγητού, εκτυπωτές μπετού κλπ) ξεκίνησαν βήμα προς βήμα να «εξάγουν» το μοντέλο τους σ ένα εκτυπώσιμο αρχείο και να κάνουν επιπεδοποίηση (slicing) σ αυτό. Αμέσως μετά είδαν στην πράξη τη λειτουργία ενός 3D εκτυπωτή δοκιμάζοντας να εκτυπώσουν τα μοντέλα τους στους 3D εκτυπωτές του σχολείου.

Το project έκλεισε με μια εκτενή αξιολόγηση όλου του mobility και μια διεξοδική συζήτηση-ανασκόπηση (feedback), όλων των πεπραγμένων της εβδομάδας.

Στο τέλος απονεμήθηκαν στην ελληνική αποστολή τα διπλώματα συμμετοχής τους στο project, ενώ οι μαθητές από τη Σλοβακία αποχαιρέτησαν την ελληνική αποστολή με μια πολύ όμορφη και ζεστή γιορτή καθώς και ένα συμβολικό δώρο.

Σάββατο 11/4

Το Σάββατο 11 Απρίλιου η ελληνική αποστολή επωφελούμενη από την βραδινή ώρα αναχώρησης της πτήσης της από Βουδαπέστη, άδραξε την ευκαιρία να κλείσει το εποικοδομητικό αυτό mobility με μια βαρκάδα στον υπέροχο Δούναβη και να περιηγήθηκε στα κυριότερα αξιοθέατα της πανέμορφης Ουγγρικής πρωτεύουσας.

Η αποστολή επέστεψε στη βάση της τα ξημερώματα Κυριακής 12 Απριλίου, ολοκληρώνοντας με απόλυτη επιτυχία ένα από τα πιο απαιτητικά mobility στα πλαίσια των προγραμμάτων Erasmus+ που υλοποιεί το σχολείο μας. Καθηγητές και μαθητές μετέφεραν στην υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου μας τις γνώσεις, τις συναναστροφές, τις συνεργασίες, τις καλές πρακτικές, αλλά και τις αμέτρητες εικόνες και εμπειρίες επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά το σλόγκαν του Erasmus+ “Changing lives, opening minds” .

Δελτίο Τύπου του Δήμου του Humenne για τη μετακίνηση

Ο τοπικός τύπος για τη μετακίνηση