Η δεύτερη κινητικότητα του Γυμνασίου Αρχανών στα πλαίσια της Διαπίστευσης Erasmus+ (KA121 – SCH – 000009768) πραγματοποιήθηκε στην Βαλένθια της Ισπανίας από τις 19 Σεπτεμβρίου ως τις 24 Σεπτεμβρίου 2022. Οι εκπαιδευτικοί Τερζάκη Ευαγγελία και Χρηστάκη Μαρίνα παρακολούθησαν το επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο “ICT in the Classroom: Innovative Tools to Facilitate Students Learning, Collaboration and Creativity” που διοργάνωσε ο φορέας Europass, European Teachers Academy of Creativity.Στο ίδιο σεμινάριο συμμετείχαν άλλοι 9 εκπαιδευτικοί από Σλοβακία, Ιταλία, Γερμανία, Πολωνία Βουλγαρία και Ελλάδα (Μουσείο Καζαντζάκης, Μυρτιά). Στόχος του επιμορφωτικού σεμιναρίου ήταν η εκμάθηση ψηφιακών εργαλείων που υποστηρίζουν τη μάθηση εντός και εκτός σχολικής τάξης, μετατρέποντας τη διδασκαλία σε μια ενεργητική διαδικασία που συνιστά ένα δημιουργικό περιβάλλον μάθησης και επικοινωνίας μεταξύ μαθητή και καθηγητή.
ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ
Τη Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου οι 10 συμμετέχοντες παρουσίασαν τον εαυτό τους, το σχολείο και τον τόπο τους. Έγινε η γνωριμία και το δέσιμο της ομάδας μέσα από ψηφιακά παιγνίδια ερωτήσεων με ακροστιχίδα το όνομα των συμμετεχόντων. Η επιμορφώτρια παρουσίασε την Βαλένθια εστιάζοντας στα κορυφαία αξιοθέατα της πόλης, μουσεία και κτίρια αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος. Λύθηκαν απορίες για τη διαμονή στην πόλη σχετικά με την ψυχαγωγία και τη διατροφή μας. Στο υπόλοιπο της ώρας έγινε μια εισαγωγή στη Google Classroom και στο εργαλείο padlet το οποίο και χειριστήκαμε ως επισκέπτες.
ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ
Την δεύτερη μέρα επιμόρφωσης, Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου έγινε μια πολύ διεξοδική συζήτηση γα την σωστή χρήση των ICT στη σχολική τάξη. Εκφράστηκαν οι δυσκολίες που προκύπτουν και από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς και από την επιμορφώτρια : α) ανθρωπίνως αδύνατο να είναι διαρκώς συνδεμένοι καθηγητές και μαθητές σε μια εικονική τάξη σε εικοσιτετράωρη βάση όπου ο εκπαιδευτικός χρειάζεται να απαντά διαρκώς σε απορίες μαθητών β) η αδυναμία να έχουν όλοι οι μαθητές για εξοπλισμό και σύνδεση στο διαδίκτυο γ) οι γονείς «εισβάλλουν» μη σεβόμενοι την ιδιωτικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας δ) οι μαθητές χρησιμοποιούν τα ψηφιακά εργαλεία για παιγνίδι ή για να συνομιλούν και όχι για μάθηση.
Επίσης παρουσιάστηκε το σύστημα διαχείρισης μάθησης LMS ( learning Manage System) ένα πακέτο λογισμικού για τη διεξαγωγή ηλεκτρονικών μαθημάτων μέσω διαδικτύου, που προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες Ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Επίσης, παρουσιάστηκε το εργαλείο Canva για τη δημιουργία αφισών, φυλλαδίων και βίντεο σε συνεργατικό περιβάλλον με μεγάλες δυνατότητες δημιουργικότητας από εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Διεξοδικότερα παρουσιάστηκε και το MIRO ένας on line πίνακας ( ανάλογο το padlet) που μπορείς να μοιραστείς ελεύθερα με τους μαθητές για τη δημιουργία διαδραστικών αφισών, φυλλαδίων και πινάκων ανακοινώσεων αλλά και μαθητικών εργασιών.
ΤΡΙΤΗ ΜΕΡΑ
Την Τετάρτη 21 Σεπτεμβίου παρουσιάστηκε το εργαλείο Goosechase ψηφιακό εργαλείο που δίνει τη δυνατότητα σε ομάδες να εμπλακούν σε κυνήγι κρυμμένου θησαυρού. Έγινε εφαρμογή στους συμμετέχοντες να εντοπίσουν συγκεκριμένα έργα καλλιτεχνών στην Street Art Valencia στη συνοικία “El Carmen”. Εντοπίσαμε τα έργα μετά από περιπλάνηση στους δρόμους της συγκεκριμένης συνοικίας και στέλναμε φωτογραφία το κάθε έργο που εντοπίζαμε. Η ομάδα μας ειδοποιήθηκε με μήνυμα πως ήταν η πρώτη που εντόπισε τα έργα που της ζητήθηκαν.
ΤΕΤΑΡΤΗ ΜΕΡΑ
Την Πέμπτη 22 Σεπτεβρίου δόθηκε βαρύτητα σε διαδραστικά εργαλεία δημιουργίας εικόνας, παρουσιάσεων, ασκήσεων και κουίζ, όπως το Blooket, edpazzle, τα οποία με χρήση πληροφοριών, συνδέσμων, εικόνων και βίντεο κάνουν ελκυστικότερη τη διαδικασία της μάθησης στους μαθητές που είναι εξοικειωμένοι με την ψηφιακή τεχνολογία. Επίσης έγινε εισαγωγή στο Blended Learning.
ΠΕΜΠΤΗ ΜΕΡΑ
Την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου έγινε παρουσίαση και άλλων διαδραστικών εργαλείων δημιουργίας εικόνας, παρουσιάσεων και ασκήσεων όπως το Βleder καθώς και εργαλείο Kahoot. Επίσης παρουσιάστηκε το εργαλείο κυρίως παρουσιάσεων Genially με το οποίο μπορείς επιπρόσθετα να δημιουργήσεις παιχνίδια ( Escape room). Το σεμινάριο έκλεισε με την απονομή των πιστοποιητικών στους συμμετέχοντες, με φωτογραφίες και αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
ΕΚΤΗ ΜΕΡΑ
Την έκτη μέρα, Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου , ως αποχαιρετιστήριο δώρο, οι διοργανωτές προσέφεραν σε όλους τους συμμετέχοντες δωρεάν ξενάγηση στο Μουσείο του Μεταξιού, στο κέντρο της Βαλένθια και το απόγευμα περπάτημα στην γνωστή παραλία Cabanyal .