H 2η κινητικότητα του Γυμνασίου Αρχανών στο πλαίσιο του διαπιστευμένου σχεδίου Erasmus+ με κωδικό 2022-1-EL01-KA121-SCH-000054983 πραγματοποιήθηκε στη Σεβίλλη της Ισπανίας από τις 20 Φεβρουαρίου ως τις 25 Φεβρουαρίου 2023. Οι εκπαιδευτικοί Ζωγραφιστού Ευσεβία-Άννα, Λιλιμπάκη Γεωργία και Τσαγκαράκης Κων/νος παρακολούθησαν επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο “Flipped Classroom” που διοργάνωσε ο φορέας ProjectLand. Δυστυχώς οι υπόλοιποι συμμετέχοντες στο σεμινάριο (καθηγητές από την Ιταλία), είχαν από την πρώτη ημέρα κρούσμα κορονοϊού στην ομάδα τους και δεν κατάφεραν να παρακολουθήσουν το σεμινάριο. Στόχος του συγκεκριμένου επιμορφωτικού σεμιναρίου ήταν να μάθουν οι εκπαιδευτικοί την έννοια της “ανεστραμμένης τάξης”, να εξοικειωθούν με τον σχεδιασμό και την εφαρμογή του συγκεκριμένου τρόπου διδασκαλίας, αλλά και να γνωρίσουν τρόπους δημιουργίας βίντεο για τη χρήση τους στο μάθημα.
1Η ΜΕΡΑ – 20 Φεβρουαρίου
Εν’ αναμονή των καθηγητών από την Ιταλία δεν έγινε μάθημα, αλλά η εκπαιδεύτριά μας, μας ξενάγησε στο κέντρο της πόλης και στα σημαντικότερα αξιοθέατά της.
2Η ΜΕΡΑ – 21 Φεβρουαρίου
Μιλήσαμε για τις δεξιότητες που θεωρούνται σημαντικές στον 21ο αιώνα και για τα διάφορα στυλ μάθησης. Στη συνέχεια συμπληρώσαμε το ερωτηματολόγιο του Kolb για να δούμε ποιο είναι το δικό μας στυλ μάθησης. Επίσης μιλήσαμε για τη σημασία της παιχνιδοποίησης (gamification) στη μάθηση. Τέλος έγινε εισαγωγή στην τεχνική της ανεστραμμένης τάξης και παρουσιάστηκαν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της τεχνικής.
3Η ΜΕΡΑ – 22 Φεβρουαρίου
Παρουσιάστηκαν μελέτες περίπτωσης που συγκρίνουν την αποτελεσματικότητα της ανεστραμμένης έναντι της τυπικής τάξης. Στη συνέχεια είδαμε τα βήματα για το σχεδιασμό ενός μαθήματος αντεστραμμένης τάξης
4Η ΜΕΡΑ – 23 Φεβρουαρίου
Φτιάξαμε ένα σχέδιο μαθήματος, πάνω στο αντικείμενό μας, με την τεχνική της ανεστραμμένης τάξης, χρησιμοποιώντας έτοιμα βίντεο από το διαδίκτυο. Στη συνέχεια μας παρουσιάστηκε η εφαρμογή inshot για τη λήψη και επεξεργασία βίντεο μέσω κινητού.
5Η ΜΕΡΑ – 24 Φεβρουαρίου
Μας παρουσιάστηκε η εφαρμογή Kahoot, ως εργαλείο για την αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των μαθητών. Ακολούθησε η αξιολόγηση του σεμιναρίου και η απονομή των βεβαιώσεων παρακολούθησης.