Η πρώτη κινητικότητα του Γυμνασίου Αρχανών στα πλαίσια της Διαπίστευσης Erasmus+ (KA121 – SCH – 000009768) πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας από τις 20 Ιουνίου ως τις 24 Ιουνίου 2022. Οι εκπαιδευτικοί Σκυβαλάκη Χρυσοβαλάντη και Σταυρακάκη Ειρήνη παρακολούθησαν επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο “Digital Education Tools For Teachers” που διοργάνωσε ο φορέας Euromentor και στο οποίο συμμετείχαν άλλοι 9 εκπαιδευτικοί από Ρουμανία, Ιταλία, Γερμανία και Ουγγαρία. Στόχος του επιμορφωτικού σεμιναρίου ήταν η ενημέρωση και εξοικείωση των εκπαιδευτικών με ψηφιακά εργαλεία που υποστηρίζουν τη μάθηση εντός και εκτός σχολικού χρόνου, που κάνουν τη διδασκαλία πιο ελκυστική για τους μαθητές και που ταυτόχρονα καλλιεργούν την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους.

ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ

Τη Δευτέρα 20 Ιουνίου οι συμμετέχοντες παρουσίασαν τον εαυτό τους, το σχολείο και τον τόπο τους. Έγιναν παιχνίδια γνωριμίας και δεσίματος της ομάδας. Οι επιμορφωτές παρουσίασαν την Βαρκελώνη και έλυσαν απορίες σχετικά με τη διαμονή και τα αξιοθέατα της πόλης. Εισαχθήκαμε στο Google Classroom που έγινε ο κοινός τόπος επικοινωνίας και ακολούθησε μια σύντομη ενημέρωση για το Simpleshow, ένα ψηφιακό εργαλείο παραγωγής βίντεο με δυνατότητες εισαγωγής ή επισκόπησης και εστίασης σε κάποιο θέμα, αλλά και το Mentimeter, εργαλείο που προτάθηκε για χρήση στην αρχή της σχολικής χρονιάς (και όχι μόνο) και που αφορά τη δημιουργία διαδραστικών παρουσιάσεων με εισαγωγή εικόνων, κουίζ, ερωτήσεων, polls παρουσιάσεων κτλ με ευχάριστο τρόπο. Επίσης, προτάθηκαν τα ψηφιακά εργαλεία Learning Apps για τη δημιουργία διαδραστικών ασκήσεων και παιχνιδιών και Padlet για τη δημιουργία διαδραστικών αφισών, φυλλαδίων και πινάκων ανακοινώσεων.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ

Την Τρίτη 21 Ιουνίου έγινε πολύ διεξοδική παρουσίαση του Nearpod, μια πλατφόρμα που μπορούμε να δημιουργήσουμε ή να ανεβάσουμε το δικό μας υλικό και να εντάξουμε παρουσιάσεις, διαδραστικές ασκήσεις, βίντεο τα οποία μπορούμε να επεξεργαστούμε και να εισάγουμε ερωτήματα  ενώ δίνει τη δυνατότητα συνεργατικής δημιουργίας για τους μαθητές και αναφορών για τον διδάσκοντα ώστε να γνωρίζει πόσοι μαθητές συμμετείχαν. Επίσης παρουσιάστηκε το εργαλείο Plickers, για απάντηση σε ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών στη δωρεάν έκδοση με χρήση καρτών με barcode  και scan μέσω κινητού τηλεφώνου. Οι επιμορφωτές μάς ενημέρωσαν ότι η Παρασκευή 24 Ιουνίου ήταν δημόσια αργία και ως εκ τούτου δεν θα πραγματοποιούνταν τα μαθήματα. Αποφασίστηκε να επεκτείνουμε το ωράριο της εκπαίδευσης τις επόμενες μέρες, προκειμένου να ολοκληρωθεί το σεμινάριο χωρίς εκκρεμότητες.

ΤΡΙΤΗ ΜΕΡΑ

Την Τετάρτη 22 Ιουνίου παρουσιάστηκαν τα εργαλεία Quizlet και Blooket, με τα οποία δημιουργούνται flashcards, δίνεται η δυνατότητα μελέτης με πολλούς τρόπους και η μετατροπή τους σε διαφορετικά format (πολλαπλών επιλογών, ελεύθερης γραφής, σωστό – λάθος, τεστ) και με δυνατότητα εκτύπωσης. Ιδιαίτερα το δεύτερο εργαλείο δημιουργεί ενδιαφέροντα παιχνίδια εμπέδωσης νέων εννοιών και διερεύνησης της κατακτημένης γνώσης και μπορεί να συνδεθεί με υλικό που έχει δημιουργηθεί στο περιβάλλον του Quizlet. Το υπόλοιπο της ημέρας αφιερώθηκε στα Ψηφιακά Βιβλία και  πιο συγκεκριμένα στο Bookcreator, μια πλατφόρμα όπου δημιουργούνται Βιβλιοθήκες και μέσα μπορούμε να φτιάξουμε ψηφιακό περιεχόμενο σε ποικίλες μορφές (π.χ βιβλίο, κόμικ, εφημερίδα, περιοδικό κ.α). Οι δυνατότητες χρήσης του επιτρέπουν την εκτύπωση, τη μετατροπή σε ebook, την δημοσίευση του on line αλλά και την προσθήκη ήχου και αυτόματης ανάγνωσης μέσα από την εντολή ‘Read to Me’. Επίσης, παρουσιάστηκε το εργαλείο Canva για τη δημιουργία αφισών, φυλλαδίων και βίντεο σε συνεργατικό περιβάλλον το οποίο μπορεί να δώσει μεγάλα περιθώρια δημιουργικότητας σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τέλος, παρουσιάστηκε το εκπαιδευτικό σύστημα της περιοχής της Καταλονίας και τα σημεία διαφοροποίησης του από την υπόλοιπη Ισπανία, καθώς η συγκεκριμένη επαρχία έχει διαφορετική γλώσσα (τα Καταλανικά) και πληροφορηθήκαμε ότι με το νέο σχολικό έτος το 25% των μαθημάτων Γλώσσας θα πρέπει να είναι και στην Ισπανική Γλώσσα.

ΤΕΤΑΡΤΗ ΜΕΡΑ

Την Πέμπτη 23 Ιουνίου βαρύτητα δόθηκε σε διαδραστικά εργαλεία δημιουργίας εικόνας, παρουσιάσεων και ασκήσεων, όπως το Thinkling και το Genially, που δίνουν ζωντάνια στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο ενσωματώνοντας πληροφορίες, συνδέσμους, εικόνες, βίντεο κτλ. Ειδικά, το εργαλείο Genially δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας παιχνιδιών, όπως το Escape room, τα οποία δίνουν σημαντικά πλεονεκτήματα στον εκπαιδευτικό ώστε να “δεσμεύσει” τους μαθητές με ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο. Έγινε σύντομη αναφορά στο εργαλείο παιχνιδοποίησης και κουίζ Kahoot αλλά και στη διασκεδαστική εφαρμογή Bouncy Balls που βοηθά στον έλεγχο του θορύβου μέσα στην τάξη. Το σεμινάριο έκλεισε με την παράδοση των πιστοποιητικών στους συμμετέχοντες, με φωτογραφίες και συζήτηση – αξιολόγηση της παραπάνω εκπαιδευτικής εμπειρίας. Ως αποχαιρετιστήριο δώρο, οι διοργανωτές προσέφεραν σε όλους τους συμμετέχοντες δωρεάν εισιτήρια για το Μουσείο Πικάσο για το ίδιο απόγευμα αλλά και δωρεάν περιήγηση της πόλης με λεωφορείο.

Στα πλαίσια της επιμόρφωσης δόθηκε η ευκαιρία για  μια πολύ ενδιαφέρουσα ανταλλαγή πολιτιστικών στοιχείων και μαθησιακών πρακτικών. Δύο μέρες μετά το πέρας του σεμιναρίου, ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν ηλεκτρονικά σε στατιστική έρευνα σχετικά με την παραπάνω εμπειρία και τα οφέλη που αποκόμισαν ή τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν. Μελλοντικά θα ακολουθήσει διάχυση των πληροφοριών και των ερεθισμάτων στο Σύλλογο διδασκόντων του Γυμνασίου, με στόχο την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων σε μια εποχή που η τεχνολογία αποτελεί βασικό άξονα και εργαλείο στην καθημερινότητα, το σχολείο και την κοινωνική ζωή.

Αφήστε μια απάντηση